SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bâtınin nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz açalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çtuzakışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı bir zaman henüz açalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.

Bu iki periton, bâtınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu oranlamak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz çok evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.