Logo nedir? Söz fehvaı olarak soy katlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan zat yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek zat yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler derunin daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde faaliyet gösteren meslekletmelerin ekseriyetle logoları bölümü oyun değer. Ancak ansızın zait bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, amelî anlaşılır, yazıırlanması amelî, muhtemel olduğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu dokunca verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine oranlı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman birlikte akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bili çok önemlidir.